Így működünk tovább a koronavírus-járvány idején

Tisztelt Páciensünk!
A koronavírus-járvány alapjaiban változtatja meg az életünket, és ez alól nem kivétel rendelőnk mindennapjai és működése sem. Egészségügyi dolgozóként kötelességünk szem előtt kell tartani pácienseink egészségét, ám ugyanakkor a közösség érdekét is: csak közös összefogással és a társas érintkezések visszafogásával tudjuk felvenni a harcot a járvány terjedésével. Mindezeket szem előtt tartva, rendelőnkben az alábbi intézkedéseket vezetjük be és állunk továbbra is pácienseink rendelkezésére.

  • Hogyan vagyunk elérhetőek az egészségügyi vészhelyzet idején? Hogy tud velünk kapcsolatba lépni?

    • Rendelőnk nyitva tart, és korlátlanul fogadunk pácienseket bármilyen problémával. A korábban törvényileg bevezetett, csak sürgősségi ellátást lehetővé tévő rendelkezést május 4-i dátummal eltörölték.

    • Bevezettük a távkonzultációt, a Doxy.me webes távgyógyászati-platform használatával (további info a platformról itt). Ha problémája nem igényel személyes ellátást, orvosi beavatkozást vagy mintavételt, vagy bármi más okból nem tud eljönni hozzánk, lehetősége van a konzultáció ezen formájára. A távkonzultáció alapján ambuláns lapot írunk, receptet pedig e-recept formájában tudunk felírni. Távkonzultációra időpontot foglalni honlapunkon a már megszokott időpontfoglaló-rendszerrel lehet. A távkonzultáció díja 5.000 Ft, melyet banki átutalással lehet fizetni utólag, a kiállított e-számla birtokában.

    • Rendelőnk telefonszámán (06 30 7990099) munkanapokon 16 és 20 óra között igyekszünk telefonon megválaszolni kérdéseit és segíteni, ha tudunk. Fontos azonban, hogy a telefonos tájékoztatás nem helyettesíti a személyes vagy a videochaten történő konzultációt. Természetesen a tájékoztatás ezen módjáért díjat nem számítunk fel!

  • Rendelőnkben a készpénzzel történő fizetés lehetőségét átmenetileg megszüntetjük.

    A legjobban a teljesen érintésmentes fizetési módoknak örülünk (pl. Apple Pay vagy Google Pay), de természetesen bankkártyát továbbra is elfogadunk, illetve a vizsgálatot követően annak díját számla birtokában banki átutalással is ki tudja egyenlíteni.

  • Rendelőnk várójában egy páciensnél több egyidőben nem tartózkodhat, és a vizitek időtartamát 15 percben maximalizáljuk.

    A Nemzeti Népegészségügyi Központ definíciója szerint a COVID-19 szempontjából magas rizikójú kontaktusnak minősül, ha egy fertőzöttel egy légtérben 15 percnél több időt töltünk vagy 2 méternél kisebb távolságot tartunk, még akkor is, ha alapszintű védőeszközöket (kesztyű, sebészi maszk, szemüveg) viseltünk. Ha egy páciensünkről utólag kiderülne, hogy a vizsgálat idején koronavírus-fertőzött volt, ezen korlátok betartásával tudjuk magunknak, mint egészségügyi személyzetnek garantálni, hogy ne kerüljünk karanténba, és folytathassuk munkánkat, amire jelenleg igen nagy szükség van. Ezért kérjük a fentiek tudomásul vételét, illetve érkezzen pontosan és kísérő nélkül, és fogadja el, ha néhány percig a rendelőn kívül kell várakoznia.

  • Nem tudjuk rendelőnkben ellátni, ha a vizsgálatot megelőző két hétben lázas volt, vagy felső légúti fertőzés jeleit mutatta, illetve érintkezett igazoltan COVID-19-beteggel.

    Amennyiben ezek közül bármelyik igaz Önre, kérjük, ne jöjjön személyes vizsgálatra!

  • Azt mondanunk sem kell, hogy rendelőnket folyamatosan fertőtlenítjük, a váróban pedig, ahogy eddig is, érintésmentes kézfertőtlenítő-adagoló áll a rendelkezésére.

Köszönjük megértését és együttműködését: igyekezzünk együtt kihozni a legjobbat a kialakult helyzetből!
Vigyázzanak magukra és egymásra is, üdvözlettel,

Adrienn & Éva nővér, dr. Tamási Béla

The way we keep on going during the epidemic

Dear Patient,
Coronavirus epidemic is having a profound effect on our daily life. As healthcare workers, it is our duty to respect both the wellbeing of our patients and the health of our community. Defeating this virus is only possible with cooperation and the reduction of social interaction. Keeping that in mind, we have introduced following measures in our clinic in order to be at your disposal as much as we can.

  • How can you reach us during the state of emergency?

    • We are open and provide medical care for anyone, not only in urgent cases as this restriction has been raised as of May 4.

    • We provide remote consultation via the web based telehealth platform Doxy.me (more on the platform here). In case you cannot come to our clinic in person, we are able to consult this way during which a medical record in our system will be made and electronic receipt can be issued, too, for getting medication. Booking this type of appointment is available from the dedicated online booking system from our homepage. Its fee is 5.000 HUF and is to be paid based on the electronic invoice we will send you after your remote visit.

    • You may request medical information or counseling on our clinic phone (+36 30 7990099) on every business day between 16:00 and 20:00, free of charge. However, please be aware that it cannot substitute a personal visit or a remote consultation via videochat.

  • Cash payment is temporarily not available in our clinic.

    Any form of contactless payment, including Apple Pay or Google Pay is welcome and encouraged. Cards are accepted as usual or you can pay your visit fee with bank transfer, too.

  • A maximum of one patient is permitted in our waiting room and our visit duration will not exceed 15 minutes.

    As per epidemiological definition, each contact longer than 15 minutes or closer than 2 meters with a coronavirus infected patient is considered high-risk, even if basic personal protective equipment (surgical mask, gloves, goggles) is worn. Please acknowledge the aforementioned, make sure to arrive on time and without company and accept being asked to wait outside a couple of minutes if needed.

  • We are not attending in person anyone who is having fever, showing signs of an upper airway infection or has been in contact with a verified COVID-19 patient.

    If you match any of the above points, please refrain from coming to our clinic.

  • Needless to say, we are constantly disinfecting our clinic environment and a touch-free dispenser of disinfectant is at your disposal in our waiting room.

We thank you for your understanding and cooperation: let’s make the best out of the established circumstances.
Take care of yourself,

Nurse Adrienn & Éva, Béla Tamási MD